tisdag 1 maj 2012

Yey!

Jag mötte upp ett gäng härliga klubbisar denna soliga och härliga kväll. Shorts och t-shirt idag igen, bara en sådan sak gör ju att man blir lycklig! ;-)
Efter uppvärmningen så körde vi några stegringar och sedan var det dags för lite tempo. Jag hade ingen aning om i vilket skick som kroppen var i idag. Jag har som sagt haft ett par sega veckor bakom mig och de senaste två veckornas tempo-pass har bara känts jobbiga och tunga.
Jag tryckte in hörlurarna i öronen och vi drog iväg. Vi sprang en runda som var 2,5 km lång och vi skulle köra allt från ett till tre varv. Jag hade bestämt mig för tre idag. De senaste veckorna har jag vikt av vid två och det har inte alls känts så kul. Så tre var bestämt, no matter what! ;-) När jag väl ska köra tempo så tycker jag att det är lika bra att "köra på", om det inte känns jättedåligt vill säga.
Jag hade bra draghjälp under första och andra varvet men sedan fick jag köra det sista själv. Med en bra låt i ipoden så löste det sig dock ganska bra. Jag hade en riktigt bra känsla passet igenom. 7.74 km, snitt 4:26/km.

 Efter passet kände jag mig riktigt glad. Efter att ha haft en tyngre period bakom mig så uppskattar man minst sagt ett bra pass! Första dagen i Maj har börjat bra helt enkelt! :-) Hoppas att ni har haft en fin dag ni med! :-)

Inga kommentarer: