onsdag 30 maj 2012

Nu laddar vi!!!

Jag tror på start!
Benet känns INGENTING nu när jag promenerar ute!!!
Jag har inte sprungit men känns det inte längre när jag promenerar så bådar det gott kära vänner!!!
Jag var dock hos läkaren idag för att kolla om hur kroppen har svarat på de senaste veckornas järn-boost och resultaten visade tyvärr inte riktigt det som jag hade hoppats på. Blodvärdet hade sjunkit ännu mer, vilket som synd är, direkt påverkar konditionen/syreupptagningsförmågan i kroppen. Så jag har inte bra förutsättningar inför lördagen, oavsett.
Men vet ni, det gör mig inte så mycket!
 Inför Berlin marathon kommer jag att ha de bästa förutsättningarna. ;-) Kommer jag till start och får vara med på festen tillsammans med er andra på lördag så är jag lycklig! Tider och pers i all ära men min "kärlek" till löpningen och löparfester är starkare än så. Vissa saker i livet kan vi inte styra över, det vi däremot kan göra är att bestämma oss för hur vi ska förhålla oss till det, det vill säga hur vi ska hantera saker och ting. Jag tar inte min kropp för givet och jag tror totalt på min förmåga till att göra det bästa av situationen, mer än så kan jag inte göra! Så jag ser framemot ett till synes regnigt(?) Sthlm Marathon på Lördag!:-) :-) Det ska bli kul!!!

 Nu ska jag snart i väg på en timmes idrottsmassage. Fick tag i en tid på ett ställe som verkar bra.
"Hej har ni tid att lösa upp några triggerpunkter inför maran på lördag?"
"Absolut!"
Jag har en svag känsla av att det kommer att bli en smärtsam timme och det är precis vad jag eftersöker i nuläget!  Massage som njutning tar jag någon annan gång, tack! :-)

4 kommentarer:

Cattis sa...

och jag får inte heller stockholm marathon på listan igår som gjorda lopp. En sträckning i vaden sätter stopp för det. Nästa år Lina, då springer vi Stockholm Maraton

Cattis sa...

i år, ska det vara

ania sa...

Jeg skal også løpe Stockholm maraton i år, og det ble heller ikke slik oppladning jeg hadde ønsket meg. Har også vondt i høyre knee, men ikke så mye at jeg ikke kan løpe. I tillegg er det pro0blemmer med jobben pga barnehagestreiken i Norge. Man kan nok mikke få det som man vil! Lykke til på lørdag

Anonym sa...

Snygg! Hund alltså..