tisdag 8 maj 2012

God kväll!!!

Jag sitter på exakt samma ställe nu som när jag skrev morgonens blogg- inlägg. Därför var jag tvungen att ta typ en exakt samma bild ;-)... (jättespännande va?...hahahah...not!). ;-)
...men... här har jag suttit ska ni veta! 
skrivit, analyserat, 
Tagit bort text. Lagt tillbaks text.
Känt ett flow. Kört fast.
 Druckit den ena kaffekoppen efter den andra.
 Fast jag tog tillslut en paus från uppsatsen nu på eftermiddagen. 
Då reste jag mig från plugg-träsket och mötte upp mina Hässelby-klubbisar. Jag var både sällskapssjuk och koffein-hög så vad passade egentligen bättre? Många av de andra körde också halv-maran i lördags så det blev en hel del "after-run-snack".
Efter en lång och trevlig uppvärmning så var det dags för tempo. Jag visste inte vad jag kunde förvänta mig idag. Bestämde mig för att gå ut i ett 4:30-tempo, absolut inte snabbare. Det kändes stabilt och andningen var kontrollerad så jag sprang tre varv. Mina "ryggar" hoppade av efter två varv och jag fick köra den sista själv. Det gick bra ändå. Jag lyssnade på min ipod och hämtade energi från snabba låtar.
Efteråt varvade jag ner lugnt och länge.
Eftersom jag nollställde klockan mellan uppvärmning, stegringar, tempopass och nedvarvning så hade jag inte riktigt koll på hur långt jag egentligen hade sprungit. Därför blev jag smått förvånad när jag plussade ihop allt och upptäckte att jag hade sprungit så mycket som 25 kilometrar varav nästan 8 km i ett 4:30-tempo. Nu är jag dock både trött och törstig och kvällsprommisen med hundarna var seeeeeg :-)

 Jag har förövrigt inte fått besked om praktiken ännu, jag har kollat mailen typ 78 000 gånger även idag. Tillslut kom det upp på kurs-webben att vi kommer att få besked i morgon, nervigt värre! ;-) Jag vägrar hamna någonstans där jag inte vill vara! Hoppas att det blir på något inspirerade ställe med härliga och glada människor som jobbarkompisar!  Näe... nu måste jag sova...är helt slut! Natti, natti!

Inga kommentarer: