tisdag 15 maj 2012

Spinnat loss...

...efter jobb-dag!
Efter jobbet skyndade jag iväg till mamma och Anders för att hämta upp mina småkillar (hundarna såklart). Vi promenerade hemåt och jag kände mig smått stressad till Spinning-passet som började klockan 18 på SATS. Fast... jag kände mig lite nere faktiskt, som skulle gå på spinning.
Tisdagar innebär nämligen annars löpning med klubben, men jag vågar absolut inte köra ett hårt löp-pass just nu. Jag hade gärna mött upp de på cykeln istället för att springa, och hängt med en sväng, bara för att det hade varit roligt att träffa de... men jag konstaterade surt att cykeln måste fixas till med både det ena och det andra. Så det var bara att svira om för spinningen. Jag pushade mig själv med att tänka hur roligt det var på spinning-passet i förrgår! Det var ju skit-kul!
...och det blev faktiskt roligt i dag också! 
Jag spinnade på och slet ordentligt! Jag vägrar att "lägga mig platt" nu bara för att benet strular. Vad blir bättre av det? Jag har bestämt mig för att göra det bästa av situationen, det låter väl bra? :-) 
Jag ska träna på ordentligt med annat. Trots att det var deppigt att hoppa över löpningen så bestämde jag mig i samma stund som jag bokade in mig på spinning-passet och var fast besluten om att istället få till en fantastisk spinning-timme. OCH... det fick jag också, underskatta aldrig tankens kraft kära vänner! :-)  Nu blir det sen middag och film! :-)

1 kommentar:

Ousa sa...

Uff, fler som stigit på spinning...pga krångel med benen :/
Inget slår löpningen, men de är tur att det finns annat.