torsdag 17 maj 2012

Hallå kära läsare!

Vaknade vid 06:00 denna morgon och var pigg som en lärka!
Kanske är det de senaste dagarnas järnboost som har ett finger med i leken?
 Under April så började jag ju återigen misstänka att jag hade fått järnbrist, Jag kände mig trött igen. Jag bestämde mig såklart direkt för att kolla upp det. För ett par dagar sedan så var jag på vårdcentralen och fick svar och jag hade nästan inget järn kvar alls i kroppen... Denna gång ska de utreda och utesluta bristen noggrannare men så länge så boostar jag upp mig med 4 st järn-tabletter om dagen. Tycker redan nu att jag märker skillnad, uppe vid 6-tiden och as-pigg liksom;-)
 Nu är jag grymt sugen på ett morgon-yoga-pass så jag ska snart ta och packa ihop väskan och bege mig iväg till studion!

3 kommentarer:

Snorkkis sa...

En till morgonpigg här... fattar inte varför jag ska vakna vid 6 även alla lediga dagar. Men kanske det betyder att järnvärdet är ok.

Förresten - jag hörde av en bekant att man kan se på naglarna om man har järnbrist; att precis där innan nageln blir vit, ska en mörkare rand synas under själva nageln. Tydligen ska man också se under ögonen... men vet inte riktigt hur man ska se det.

Lina sa...

Ja du har nog okej järnvärden som är så pigg! hahahah :-)

Hm....kollar på mina naglar nu och undrar... vad är normalt!? :-)

Anonym sa...

Jag har haft mycket problem med Järnbrist som värst var det när jag spelade fotboll på div 1 nivå ca 5 dagar i veckan. Jag fick järn intravenöst o en utredning gjordes, blödde jag invärtes? Riklig mens? Svaret blev att det var träningen som gjorde att jag tömde allt, idag tränar jag inte alls lika mkt ffallt inte lika hårt o saken är under kontroll. När jag känner symtom så blir d blutsaft o järntabletter! Lycka till o var rädd om dig! // Lina