måndag 28 maj 2012

MI-måndag!

I morse så träffade jag Jonna en snabbis på morgonen för lite frulle i t-centralen. Hon skulle vidare till "vanliga" skolan för att lämna in vår C-uppsats. Oturligt nog så lämnade vi inte in den i natt. Vi var tvungna att hinna med den sista pendeln och hann inte fixa en liten detalj, så typiskt. Men nu så är den dock inlämnad! Det känns bra, äntligen kan man pusta ut, ett tag i alla fall. Opponeringen är nästa vecka och en eventuell komplettering vore inte på sin plats eftersom jag drar till Spanien dagen efter! ;-)
Det kändes lite nostalgiskt allting. Detta kan vara den sista uppsatsen som jag lämnar in på södertörns högskola....
Foto: Feta arbetet! ;-)
Dagen har jag förövrigt spenderat på idrott högskolan. Trots bristfällig sömn i natt så kände jag mig ganska pigg idag. Jag har en hel del kaffe att tacka och intressanta diskussioner med kurs-kompisarna och läraren på GIH såklart! :-) 
MI, dvs. Motiverande samtal, är något som jag förövrigt nu har bestämt mig för att arbeta vidare med framöver. Sista kursdagen på GIH är i morgon... men jag har nya planer! :-)
Foto: Koffeinhög MI-elev?
På vägen hem så gick jag ju såklart förbi målgången på Stockholm marathon, ja GIH, ligger ju där. Jag hoppas och ber att jag kan starta på Lördag. Kom igen benet! En triggerpunkt har fått sig en rejäl omgång ikväll. Jag trodde faktiskt att grannarna skulle komma och plinga på och undra vad som försegick. Jag skrek som aldrig för konstant i typ en kvart! ;-)  
Foto: Mål-gång Sthlm-marathon!
Nu så tackar jag för den här inspirerande dagen och ser framemot i morgon!
Tack o gonatt! :-)

Inga kommentarer: