lördag 26 maj 2012

God morgon!

Jag brukar försöka sträva efter att leva i "nuet" så mycket som möjligt. Varje  dag försöker jag att påminna mig själv om att uppleva stunder av lycka på olika sätt. Genom att att omge mig med fina människor, uppleva naturen, leka med hundarna, genom möten med andra människor, läsa en bra bok, sitta på ett cafe, träna och känna att min kropp mår bra, skratta mycket osv osv.  Det var faktiskt mitt nyårslöfte för i år "att det ska vara kul att vara jag" ;-) Det behöver inte vara storslagna grejer utan små detaljer som får mig att känna mig glad.Självklart har jag mål inom olika områden längre fram i livet men jag är noga med att påminna mig själv om att livet inte är någon "transportsträcka" till nästa "stora grej". Livet är nu.
Lite tankar så här på morgonkvisten, nu ska jag möta upp Jonna och jag behöver väl knappast skriva vad vi ska göra vid det här laget!;-)

2 kommentarer: