onsdag 16 maj 2012

On fire!

Alla som har använt linimentet Percutane har säkerligen noterat att medlet är riktigt STARKT! 
Det medlet hade jag smörjt in det "onda benet" med idag när jag sprang i Ursviks skogar tillsammans med Minna...men JÄKLAR...vad det bränner det där medlet alltså! 
Minna frågade: "Hur känns det i benet"
Jag svarade: "Ingen aning, hela benet typ... brinner"
OCH SÅ VAR DET VERKLIGEN! Jag hade tagit ett rejält tjockt lager "ska det va, så ska det va liksom" ;-) 
Stretchning med eftersnack var det absolut inte tal om idag. "Tack o hej" och raka vägen hem och in i duschen lite smått panikslaget så där...varav medlet bränner ännu mer när det kommer i kontakt med vatten, såklart.;-) Det kom i och för sig inte som en chock, jag har ju använt percutane under träning tidigare och vet att det inte är någon dans på rosor. På spinning kommer jag dock aldrig använda medlet igen..ja använde det för något år sedan och det blev lite "too much" inne i den varma spinnig-salen. Haha... för att göra en lång historia kort så hade jag den största svett-pölen EVER under min cykel. Ingen stretching blev det efter det passet heller då jag istället flög av cykeln vid passet slut och sprang in i duschrummet, drog tag i högtrycks-vatten-slangen och sprutade som en galning.. haha...hade till och med kläderna på mig fortfarande. Folk tittade minst sagt konstigt på mig och undrade säkerligen typ "vad är hennes problem?" MEN nöden har ingen lag ibland kära vänner!;-) Hursom idag fick vi ihop 15 km i allafall, jag och Minna, på mjuka sköna skogsstigar! Vi pratade bland annat om C-uppsatsen, då vi nu är inne på slutspurten!! Jag passade på att bjuda hem Minnis  på lite plugg-mys nu under långhelgen! :-) 

2 kommentarer:

Lisa G sa...

Hoppas benet blir bättre av behandlingen oxå;-)

Lina sa...

Tack!! Ja med den onda behandlingen så hoppas jag det! ;-)