torsdag 3 maj 2012

Mitt livs första halvmara! :-)

Jag missade som sagt totalt att anmäla mig till Kungsholmen Runt nu på lördag. 
Det har grämt mig lite. Det känns så dumt att inte "köra" nu när jag faktiskt kan!
Förra året fick jag ju "stryka lopp", som jag hade tänkt att springa, på grund av att benhinnorna strulade.. det var jättetråkigt! Så därför så borde jag som sagt verkligen passa på nu när tillfälle äntligen ges och vet ni?... DET SKA JAG OCKSÅ!! :-)
Tack vare en omtänksam och lyhörd vän har jag nu fått tag i en startplats!
 Jag hade visserligen tänkt att köra milen, men nu får det bli halv-marathon istället... :-) kan bli spännande det med, när man ändå håller på liksom! ;-) Jag lyckades till och med få till ett namnbyte och tillfälle att seeda upp mig till en snabbare start-grupp. Hur bra som helst ju!!!

Synd bara att jag ska i väg och lämna ett par blodprov i morgon-bitti på vårdcentralen. (Kunde inte göra det idag på grund av att provet visst skall tas på morgonen)... Jag hoppas att det inte påverkar formstatusen för mycket! Hur som, så kommer jag att få en bra 2-milare i benen på lördag och får vara med på löparfesten, inte illa alls! Jag är riktigt glad!  Det är faktiskt första gången som jag tävlar på halv-mara-distansen. Jag har bara jobbat/sprungit som farthållare tidigare. Vilket tempo ska man sikta på att gå ut i egentligen?
Nu ska jag snart dra mig in till city igen på ett Event där bland annat träningsexperten Shirin Djavidi kommer att medverka och berätta om sin bok ”Träna dig 10 år yngre”. Jag berättar mer senare! :-)
Hare gött!;-)

12 kommentarer:

Staffan sa...

Jag tycker halvmaran är den absolut roligaste distansen att tävla på faktiskt! Roligt att springa i just den intensiteten man gör då, inte lika flåsigt och tungt som millopp och inte så muskulärt och mentalt jobbigt som maran!

Anonym sa...

4:35-tempo tror jag på.

Peter sa...

Halvmaran är som mellanmjölk, varken tuff som milen eller slitsam som maran. Riktigt mesig egentligen, men det kan vara skönt det också.
Kör miltempo +10 sek/km ca.
Vi ses på startlinjen.

Ousa sa...

4:30 tror jag på ;)
och käka blodpudding och spenat ;)
lite avundsjuk...men unnar dig all energi för ett kanonlopp!
Kör hårt, tänk smart!

Ingmarie sa...

Om du inte ska lämna massor av (blod)rör så kommer det inte att påverka dig. Spännande! Med loppet alltså. Inte provtagningen. ;-)

Staffan sa...

Peter, en halvmara, rätt disponerad, ska vara slitsam från 15km och in i mål, annars har du fegat ;-)

Peter sa...

Ok, jag erkänner: jag fegar och kör bara halvmaran som genrep för maran. Men jag vidhåller nog ändå att den är så typiskt "lagom" att det nästan blir lite tråkigt, men det är ju skönt att slippa tävlingsångesten också :)

Lina sa...

Staffan: det låter skönt om det inte är lika flåsigt som milen;-) men slitsam efter 15 alltså...;-)

Lina sa...

Anonym: 4:35..i 21 km... Hjälp ;-)

Lina sa...

Peter: jag ser det också som ett genrep! En formcheck inför maran. Efter loppet så kanske jag har någon ide om i vilket tempo man ska våga gå ut/ inte våga gå ut i på maran:-) hoppas vi ses i morrn i vimlet!

Lina sa...

Ousa: tack! spenat får det bli isåfall!:-)

Lina sa...

Ingmarie: åh tack för den infon ingmarie! :-)