fredag 4 maj 2012

Solklart pers i morgon! ;-)

Jag är typ 99.9 % säker på att jag kommer att persa i morgon på "Kungsholmen runt halvmarathon"!
Härligt va?! ;-)
Hehe, skämt o sido... jag har ju helt enkelt aldrig tävlat på halvmaradistansen, så oavsett vad jag gör för tid i morgon så har jag ju aldrig gjort bättre, yey!
... Ja det skulle vara att man kollar halvmara-tiden från Berlin-marathon som klockades som 1:39:34 i höstas men då var ju upplägget lite annorlunda eftersom jag skulle springa DUBBELT så långt. Så den tiden borde ju kunna klås! ;-)
Jag var och lämnade några blodprover i morse men Ingmarie har försäkrat mig om att det inte kommer att påverka formen. Däääm it... då har jag ju inget att skylla på om det skiter sig;-)
Näe, jag skojar bara, jag tar inte det här loppet på särskilt stort allvar. Jag ser det som en rolig upplevelse. Några av mina snabba, rutinerade marathon-löpande vänner anser att det är bra att köra en halv-mara ett par veckor innan ett marathon så jag litar på de! :-) De menar att man då kan få ett "hum" om i vilket tempo man ska våga/inte våga gå ut i senare på marathonloppet.  Det som jag dock funderar på då är om det skiter sig fullständigt i morgon, hur ska jag då tolka det? Hehe... jag vill ju bara att det ska boosta mig inför maran inte bromsa! Hehe..
Det viktigaste är nog att få en bra känsla i morgon, att jag känner mig glad och stark. Två minuter hit eller dit liksom...... säger jag nu jaaa... ;-)
Foto: kungsholmen runt 2010... jag tycker att jag ser sketa-liten/ung ut...hm...hur ska det tolkas, kanske dags att börja läsa Shirins bok "träna dig 10 år yngre" som jag fick igår när jag träffade henne på Fitflops mingel-kväll "...;-) 

10 kommentarer:

fitnesscoachen sa...

Lycka till imorgon!

Thomas sa...

Klart att du kommer persa!
Vill dock minnas att du gjort 1:45, eller var det 2:00? :)

Staffan sa...

Gjorde du 1:39 halvvägs på maran så fixar du 1:35 imorgon, no problem. Ingen press alls...hehe. Lycka till, jag är avundssjuk på er som springer imorgon då jag inte har möjliget i år (heller)!!! Men nästa år så....

malin sa...

Klar att det kommer att gå! Lyckatill! :D

Cicci Feinstein - Fotograf sa...

Åh, vad roligt att få läsa din blogg! Hoppas det går bra imorgon, gör det inte det så kan du ju alltid tänka att det bara var ett litet fjuttlopp och att man därför SJÄLVKLART inte kan tagga till som inför en riktig mara... (;

Alexander sa...

Jag tror på sub 1.30. Det fixar du Lina :)

Lina sa...

Fitness-coachen: Tack!!

Thomas: Snackaruom?! ;-)

Staffan:hehe.. ja vi får väl se :-) vad tråkigt att du intre kan, fick för mig att du skulle köra ...

Lina sa...

Malin: Tack!

Lina sa...

Cicci: Ja va kul att du hittade hit :-) Vi hann inte så prata så mycket när vi sågs, har du några lopp-planer?? :-)

Lina sa...

Alexander: 1:30 säger du? skulle.inte.tro.det. :-)