onsdag 9 maj 2012

Godmorgon bästa läsare! 
Jag sitter nu laddad för en ny dag i plugg-hörnan här hemma!
För även denna dag kommer, inte helt oväntat, att präglas av pluggande. Jag tycker att det är kul att skriva C-uppsatsen fortfarande trots att jag inte ska "sticka under stolen" med att det ska bli jäkligt skönt den dagen som vi lämnar in arbetet för gott! =) Att jag dessutom har förmånen att skriva uppsatsen tillsammans med, Jonna, en av mina närmsta vänner, gör ju inte saken sämre! Vi har ju känt varandra i nästan 15 år så vårat samarbete känns smidigt! Sedan blir det mycket skratt också med Jonna och det är ju bra både för själen och för magmusklerna ;-)
Foto: jag och Jonna
 Jag funderar förövrigt faktiskt på att ta en vilodag från löpningen. Jag känner mig lite trött i kroppen och tror därför att det vore bra. Det "tråkiga" är att jag ofta känner ett behov av att springa när jag suttit vid datan ett par timmar. Det är liksom ett sätt för mig att "ruska av mig" spänningar i kroppen, vända blad och gå vidare. Jag får ofta ny energi av det, men det gäller samtidigt att träna smart och ta kroppens signaler om vila på allvar. En ständig balansvåg det där. Hoppas ni får en underbar onsdag! Next stop kaffe-kokarn! ;-)


8 kommentarer:

jonna sa...

min lilla sokeripala ;)

Lina sa...

hahhahhah??? Vaaa?? vad betyder det?

jonna sa...

du får lära dig finska så förstår du ;)

Lina sa...

mittäääää mitaaaa halout ;-)

jonna sa...

köken, köken!!

Lina sa...

mitä sinä puhut, tehdä läksyjä sijaan!

Andrea sa...

Hej där :) Ja visst var det jag som sprang :) Kände att vi fick ett härligt åh-dig-känner-jag-igen-från-bloggen-moment :) Vad härligt det såg ut när ni sprang tillsammans, gör ni det ofta? Jag skulle mer än gärna hänga på någon gång i så fall :)

Lina sa...

Andrea: Haha... ja...jag känner också att vi fick ett sånt moment ;-)jag tränar med hässelby sk och vi sprunger tempo-pass på tisdagar i sundbyberg. Vi brukar värma upp typ 7 km i drygt 5-min-tempo sedan kör man fart efter egen förmåga och vilja!:-) Du får jättegärna komma med och prova någon tisdag!:)