tisdag 8 maj 2012

God morgon!!!!!!!!!

Vilken underbar yoga jag fick till igår! 
Hur yogan känns kan verkligen variera!
Vissa dagar har man noll fokus och tankarna far iväg åt alla håll. Andra dagar blir man yr och påverkad av den 40-gradiga värmen. Vissa dagar har man svårt med balansen. Andra dagar kan man gå djupare ner i poserna. Man vet aldrig innan hur yoga-passet kommer att bli! Just därför blir man extra glad och nöjd de dagar som det känns bra, som igår kväll till exempel!
 Jag kände visserligen att baksidan av låren var ganska så strama (ett resultat av mycket löpning och dålig stretching) men jag hade ett bra fokus och kopplade bort allt annat totalt. Jag var verkligen där och då. Koncentrerad till fullo. En känsla som jag verkligen tycker om!
En del löpare som jag pratat med brukar vara lite "neggiga"  när jag berättar om att jag yogar. De menar att de vill ha fart och fläkt och att de inte gillar att vara stilla så som på ett yoga-pass.
Jag har nästan fått en känsla av att vissa tycker att yoga är lite "mesigt"?
 Fast jag tycker istället att det är rätt löjligt att tycka att saker och ting är mesiga. Så länge man gör det man tycker om så är det väl skitbra! Det ska inte värderas av någon annan? Jag tycker inte heller att det ena  behöver utesluta det andra! Man kan ju tycka om flera saker fast på olika sätt?!
Jag menar, jag gillar också tuffa löp-intervaller på bana men jag älskar även stunden då jag står i min yoga-outfit i studion med full fokus på en särskild pose. Som jag dessutom vet är bra för min kropp!
...och så gillar jag värme... därför passar ju Bikram bäst!
Hursom, här sitter jag nu nyvaken, som ni ser, med kaffe-koppen i högsta hugg! :-) Idag ska jag köra järnet med C-uppsatsen! Då är det viktigt att ladda upp koffein-nivåerna till en stabil nivå först (...och passa på att blogga såklart!)  ;-)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Lyssnar du på musik när du löptränar? :)

Lina sa...

Hej! Ja, ibland! :) inte alltid!