söndag 2 oktober 2011

YES, JAG ÄR TILLBAKA!

Som sagt, morgonens träning, morgonens yoga, blev ju inte precis som jag tänkt mig men dagen slutade däremot desto bättre! :)
När Daniel sa att han skulle köra femman i Ursvik nu i kväll så kunde jag inte längre motstå suget, löparsuget alltså. Jag har vilat en vecka efter Berlin Marathon och jag tror att det räcker bra så. Så jag följde med!  Jag varnade Daniel innan för sega ben och för att det säkert skulle gå riktigt långsamt, men icke! :)
När vi väl började springa kände jag att jag nog återhämtat mig rätt så bra ändå.:) Jag kände mig till och med riktigt sugen på dra upp tempot. Tänk vad en veckas vila kan göra!
I 5:44/km tog vi oss runt och jag kände mig helt lycklig. Det var så skönt! Temperaturen ute var sval och behaglig och så känns det bra att ha avklarat första rundan efter maran!  

Foto: Ren och skär löparglädje under Berlin Marathon!
 Pass nummer 2 är också redan inbokat för nyss plingade mobilen till av ett meddelande:
-"Lust att köra en långsam 10:a i morgon innan skolan?"...
"Gärna, ses vi halv 9?"
Det kommer garanterat att bli en riktigt härlig start på veckan! Nu ska jag boka vinterresa!

Inga kommentarer: