onsdag 12 oktober 2011

Te-lover

Jag har än förkärlek till olika te-sorter. Jag älskar att ha ett stort te-utbud här hemma i skafferiet.
Särskilt på hösten dricks det te, det hör liksom ihop tycker jag.
När man dessutom är sjuk, som nu, är det inget att snacka om, då MÅSTE jag ju dricka te.


Hemma, när jag var liten, så drack vi också ofta te tillsammans på kvällarna, och jag får en varm känsla när jag tänker tillbaka på det. Kanske är det därifrån som känslorna som jag förknippar med just te kommer ifrån? Troligtvis.
När jag och min vän Anna bodde grannar tidigare så tävlade vi nästan om vem som hade det bästa teutbudet ;) Vi kilade ofta över till varann sent om kvällarna över en kopp te. Vi pratade framtid och drömmar. Känslor och ambitioner. Jag glömmer aldrig den hösten... Det var såå mysigt!
Sen har jag en förkärlek till stora,fina, mysiga koppar också... Det förgyller myskänslan!


Hehe, ni ser vilka sorts inlägg det blir när man inte kan träna;)
 - Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Lisa sa...

Oj vilken fin tekopp! Jag gillar såna här inlägg, haha, min blogg är precis likadan just nu;)

Lina sa...

Lisa: Ja visst är den! :)