onsdag 26 oktober 2011

Morgon-snick-snack-runda med Minnis!

Jag kan börja med att sammanfatta morgonrundan som superhärlig.
Fasiken vad härligt det är med långpass ibland! Snacka med en vän, ingen som helst press på kilometertiderna, strålande solsken, vackra löv både på träden och på marken.
Vi hade med oss våra sl-kort, det känns bra för det gör så att man inte blir så begränsad, man kan testa nya vägar utan att veta exakt vart man hamnar.  Alltid lika spännande;) Jag klarar inte av att alltid springa samma rundor. Rundan idag blev ca. 20 km och jag känner mig så himla boostad, fick en massa ny energi! :)
För er som dissar löparstrumpor så kan jag meddela att det nu är bevisat, de gör skillnad.
Minna äger, än så länge, bara ett par och oturligt nog hade den ena kommit bort i tvätten häromdagen. Hon tänkte att en var väl i allafall bättre än ingen... så hon tog på sig en vanlig bomullstrumpa på den andra fosingen. Resultatet talar sitt tydliga språk, se själva, skon där hon haft bomullstrumpa är alldeles blodig och den andra är fläckfri... så dissa inte nyttan med ett par riktiga socks kära vänner ;)

Nu är det dags för pluggeliplugg!

6 kommentarer:

Sofia och Mikaela sa...

Dags att köpa löparstrumpor med andra ord :P

Lisa sa...

Harligt med langpass och snick-snack! Det ar verkligen de skonaste passen:)

Lina sa...

Sofia och Miklaela: Absolut! :) Det känns mycket bättre!

Lina sa...

Lisa: Ja, långpass är riktigt härliga, och ett bra sätt att umgås :)

Julia sa...

Hej! Jag har just börjat ta tag i träning igen och måste säga att din blogg verkligen peppar en. Tack för en bra blogg!

Lina sa...

Julia: Vad kul att du gillar bloggen och grattis att du kommit igång med träning! :9