måndag 3 oktober 2011

Ett bra mellanmål

Förut slarvade jag en hel del med mellanmålen. Det resulterade ofta i blodaockerfall och panikhunger. Numera försöker jag vara noggrannare med detta, i synnerhet de dagarna då jag är väldigt fysiskt aktiv.

Mellanmålen varierar men ett bra mellanmål tycker jag är turkisk eller grekisk yogurt. Det finns numera i 2dl-förpackningar vilket gör det hela otroligt smidigt. Till det så köper jag naturella,osaltade nötter och torkad frukt på lösvikt som jag sedan strör på och blandar ihop. Jättegott och mättande!



Vad är ditt bästa mellanmål?
- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mitt absolut bästa mellis är kesella med banan, kiwi, blåbär och hallon som man hackat i =) Godast med allt i, men om det inte finns hemma får man improvisera =)

Ousa sa...

Äter ofta i firmabilen och då blir det frukt & Nötter. Lyxar jag till det lite så är de keso som grundbas. (plus kaffe såklart)

Dessi sa...

Jordnötssmör! :)

Lina sa...

Anonym: låter gott!:) ousa: alltid kaffe:) dessi: ja det är riktigt gott, har du provat mandelsmör? Riktigt gott det med!:)