torsdag 13 oktober 2011

10 dagar antibiotika wtf?!

Jag känner mig bättre nu, helt klart.
Den höga febern är borta och tro mig, den tog kål på mig! Hemsk frossa om nätterna, så jobbigt, men i natt så sov jag äntligen helt okej.
Det som kändes mindre bra fortfarande var halsen, jag hade ont att svälja.Jag har inte haft någon aptit alls utan mest bara druckit de senaste dagarna, så jag känner mig väl allmänt svag. Nacken känns stel som en pinne.
Jag tyckte att det var bäst att kolla upp det hela så idag gick jag till doktorn och gick hem med beskedet "halsfluss 10 dagar antibiotika". Jag borde inte smitta längre i allafall, vilket känns bra. Då kan jag ju åtminstone umgås med folk! 
 10 dagar antibiotika behöver ju inte heller betyda att jag inte tillfrisknar tidigare än så. Jag tror jag kommer att kunna springa lite lätt redan efter helgen, jag hoppas i allafall det!
Nu försöker jag bara göra det bästa av situtionen och ha det mysigt på hemmaplan med tidningar, hundar, tända ljus, goda drycker, varma tofflor och mjuka filtar.
Andra sjukdomen efter Berlin marathon, efter solsken kommer regn helt enkelt! ;)


4 kommentarer:

Snorkkis sa...

Håller tummarna för strålande solsken igen snart!

Ingmarie sa...

Trist...
Kom ihåg att äta massor av "bra" baciller också för den där antibiotika(skiten) tar död på det mesta. Även det du behöver..
Krya på dig!

Lotta sa...

Tänk vad tur att du inte blev sjuk innan Berlin! (man får försöka se det positivt ;))

Lina sa...

Snorkkis: Tack, nu har det som tur var vänt! :)
Ingmarie: Tack!
Lotta: Du har helt rätt! :)