lördag 22 oktober 2011

Multipass

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska kalla dagens pass, den innehöll nämligen lite av varje;
 8 km uppvärmning , stegringar, följt av 8 stycken 300-ingar på bana.
 Det är första gången som jag kör korta intervaller så det var en ny upplevelse. Jag har kört 800 m som kortast tidigare. Det som kändes tufft var att jag höll ett högre tempo än vad jag brukar göra på mina vanliga tusingar. Det var kul det gav mig en boost att springa snabbt!

 Efter detta var det dags för nedvarvning och jag hade bestämt mig för prova att springa hem... Jag hade visserligen sl-kortet i fickan så det fanns en plan b; dvs. att hoppa på bussen och åka de sista fem hem. Någonstans så visste jag dock att denna "plan b" troligtvis inte skulle inträffa. ;)
 Jag passade på att inviga min löparrygga som satt som smäck på ryggen. Nu var den visserligen lätt lastad, men den kändes riktigt bra!
Foto: Är riktigt nöjd över den nya stora löparryggan, snygg är den också!

Jag sprang på hemåt och det var ett strålande väder! Jag upptäckte dock efter ett par km att jag hade glömt min vattenflaska vid banan i Hässelby. Oooh NOOOO!!  /(&&%%¤##¤%#" Jag började känna mig riktigt törstig, det var faktiskt ju riktigt varmt idag! Så jag fantiserade resten av biten om goda drycker... ;)
Efter 11 km, som det totalt blev hem, kastade jag mig in på Hemköp och fick utlopp för mina löparcravings, pauluns juice med hallon och granatäpple, fy sjutton vad gott! På långa pass är det pauluns eller brämhult som gäller, för det blev ju faktiskt ett långpass tillslut på dryga 23 km!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad heter ryggsäcken? Hur mkt rymmer den? Letar eftet en lagom rygga,)

Anonym sa...

Sjukt bra jobbat lina! Man kan inte tro att du har varit sjuk för ca en vecka sedan! // minna

Lina sa...

Anonym 1: Den finns på stadium, nedsatt pris dessutom!

https://wwwny.stadium.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/Stadium-SwedenB2C-Site/sv_SE/-/SEK/ViewProductDetail-Start?ProductUUID=jN8KRMmn6McAAAEpJIYnwylY

Jag tror att salomon har någon annnan modell på löplabbet som också ska vara bra, tror den har tjockare remmar runt magen. Men denna tycker jag passar utmärkt för mig :)

Lina sa...

Tack Minna!:)jag hoppas att jag får till denna vecka lika bra! :)