onsdag 19 oktober 2011

God morgon

Allra oftast äter jag coltingpannkakor numera till frukost. Jag älskar de helt enkelt! Jag tycker att de är sååå goda och de mättar riktigt bra och länge!
Ska jag iväg och träna, som idag, så äter jag de däremot inte.
 Då känns det för mastigt och tungt.
Då blir det istället en smoothie eller yogurt med musli.
Det är dock stor skillnad på müsli och müsli . De sockrade varianterna, som exempelvis Start, är goda men tyvärr inte särskilt nyttiga...och jag vill  helst att det ska  vara nyttigt och gott. Exempel på sånna müslisorter är tex  Persgården eller Risenta
Nu idag blir det Risentas müsli och ett ägg. Det som jag alltid gillat med Risenta är att de haft müsli i lösvikt och att man har kunnat blanda ihop sin egen müsli  i butiken. Jag gillar det upplägget.
Nu idag så är det dock inte egenblandat utan jag provar deras nya müsliblandningar som heter "din favoritblandning” och finns i tre olika smaker, allt utan tillsatt socker. Riktigt goda måste jag säga!


4 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon! Jag äter frukost just nu också!!
Vi åker till Venedig idag.
Vad ska du träna?
Kram

malin sa...

Jag äter oftast fil och mysli till frukost, ibland som idag blev det gröt. Jag brukar rosta egen mysli i ugnen, mums! :) Hoppas du får en fin dag!
/Malin

Lina sa...

Coyntha: Jag skulle ut och springa!:) STORT LYCKA TILL I VENEDIG!!! Ser framemot racereport sen :) KRAAAAM!

Lina sa...

Malin: Tack! :)
Ja jag har också funderat på o göra egen musli... vad brukar du ha i?