måndag 17 oktober 2011

Nästa år

Jag satt just och funderade på nästa år, jag funderade på vilka stora lopp det blir.
Ett frågetecken är Stockholm Marathon. Jag har sprungit Stockholm marathon  fyra år i rad och jag har aldrig kännt mig i min bästa form då.
VARENDA vår har jag fått problem med mina benhinnor. Det enda tempot som funkat då är "mystempo" och det blir man inte så snabb av. Det har alltid stressat mig att maran närmat sig. Jag har aldrig kunnat förbereda mig på det sätt som jag tror på och vill. Det känns "sådär"
Inför Berlin marathon  däremot så hade jag en helt annan känsla. Jag kunde hela tiden tänka att jag under sommarmånaderna inte kunnat träna bättre än vad jag gjort och det var en skön känsla.
Jag kände mig förbered och snabbare än vad jag någonsin känt mig inför Stockholm marathon.
Är då värt att springa stockholm marathon?
Om jag inte gör det är dock risken stor att ångrar mig utav bara helvete när det väl närmar sig...
...och så är det det där med New york marathon... de ska ju tydligen strama till kvalgränserna... så det är typ 2012 eller aldrig känns det som... men är loppet verkligen så mycket "bättre" och "häftigare" än andra maror? I andra länder? Eller är det överreklamerat?
Nöjd efter Stockholm marathon 2011
Superduper nöjd efter Berlin marathon 2011
 BTW... ska sätta mig senare idag och svara på mail och kommisar... ligger lite efter på den fronten, men jag läser ALLT och älskar att höra från er! :) <3 

Inga kommentarer: