torsdag 6 oktober 2011

Träningsdagbok, numera ett måste!

Sedan  Aprilmånad har jag fört träningsdagbok. Jag har från och med då skrivit upp ALL min träning. 
Jag kan inte riktigt förstå att jag INTE gjorde det tidigare. Det är ju jättekul och intressant att se på sin träning från denna synvinkel. Som en massa, en klumpsumma, där alla små bitar/pass är en viktig del för helheten. Jag gillar det!


Klicka för större
  Längst till höger ser man den totala träningstiden och som ni ser så fick jag in riktigt bra träning i främst Juli och Augusti.

Det som förvånar mig mest är att jag fick till Juli så bra. Det var en tuff månad efterssom jag bara jobbade natt. Egentligen kanske det inte är så förvånade, jag hämtade energi från löpningen och fann struktur i vardagen. Många säger att nattkneg gör en seg och slö och visst det håller jag verkligen med om, men löpningen fick mig ofta att piggna till efter en dag med knacklig sömn.

Augustimånad däremot förvånar mig inte alls. Då var jag ju till stor del i mitt löparparadis i Spanien och sprang ibland två gånger om dagen, det var svårt att motstå.

 Oktober kommer nog inte att bli så fantastisk mängdmässigt efterssom träningen blivit så reducerad i och med Berlin marathon.

Men sedan mina vänner så ska jag köra på igen och få till en riktigt bra vinterträning. Post-marathon har försvunnit och jag ser framemot att komma upp i träningsmängd igen för att komma tillbaka starkare än någonsin på 2012 års lopp. Jag ser framemot långa pass framöver tillsammans med vänner och tuffa intervaller på bana.
Träningen vi har framför oss nu i vinter är viktig och den påverkar utan tvekan din träning i vår/sommar.
Det är lättare att formtoppa sedan om man har en form att toppa, om man säger så ;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är jätteroligt att ha koll på vad man tränar!
Gjorde du det själv?

Kram på dig!!

Anonym sa...

Inspirerande träningsblogg!

www.atleten.se

Camilla sa...

Hittade din blogg föra några veckor sen, å har fastnad:) Insprirerande!
Ja håller helt me dig om att skriva ner sin träning (på ett eller annat sätt) gör stor skillnad. Jag började me de för några månader sen, å har inga planer på att sluta!

Lina sa...

Coyntha: Jag reggar på jogg.se :) Kram!

Lina sa...

Atleten: Tack! :) Välkommen hit!

Lina sa...

Camilla: Åh va kul, välkommen! :):)

Lisa sa...

Hej :) Vilken träningsblogg använder du?

Lina sa...

Lisa: Jogg.se :)