måndag 24 oktober 2011

Pulsen i höjden!

Spinninglycka!
Jag blev riktigt orolig idag kan jag meddela när jag upptäckte att jag stod som trea i kön till kvällens pulsspinning. JAG VILLE VERKLIGEN KÖRA! Hela dagen hade jag sett framemot passet.
 Jag visste att jag booorde få en plats men ändå, det kändes jobbigt att inte vara garanterad. Jag blev därför mycket lättad och glad när de ropade upp mitt namn därute i repan. :)
Passet var som vanligt skitbra och jag pressade på allt jag kunde. Jag har sagt det förrut, just upplägget med pulsbaserad spinning passar mig verkligen bra! Jag blir riktigt taggad utav det och jag pressade på riktigt ordentligt i intervallerna.
Det kändes som om hela jag försvann ner i en pöl på golvet, det gjorde mig såklart extra nöjd. Det där med pölar på golvet är ganska nytt för mig och jag blir fortfarande lite förvånad. Jag tror att det beror på att jag är mer vältränad nu och har lättare att ta ut mig ordentligt än vad jag kunde tidigare. Jag känner bland annat att jag har lättare att ligga mala länge med hög puls.
Jag har ibland hört att en del tycker det är pinsamt att svettas sådär, men jag blir bara nöjd över min pöl. Jag är där för att träna och då gör det mig inte ett skvatt att det även syns att jag tränat!
Nu ska jag vara en möris i soffan för resten av kvällen, (i morgonförmiddag ska jag svara på lite kommisar och mail) :) Hoppas ni haft en bra start på veckan!- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: