söndag 23 oktober 2011

Topphelg!

Jag har minst sagt haft en riktigt mysig toppenhelg.
I går, Lördag, efter Hässelbylöpningen så kom nämligen Ben hit för att sova över.
Ben är min tjejkompis son och han och jag är också jättebra kompisar, så det är alltid kul när han är här :).  Imorse sken solen och vid lunchtid så stack jag ut på en runda medan Ben satt parkerad med sitt tv-spel. Jag hade sagt till honom att jag borde vara tillbaka på max 40 minuter så jag drog bara ner runt sjöarna. Det var riktigt härligt höstväder och fullt med folk som promenerade, så det blev lite sick-sack-löpning :). 36 minuter senare var jag tillbaka och hela dagen har jag dränkt mig i handsprit eftersom Ben har en elak hosta. Jag är väl lite extra försiktig nu eftersom jag tycker att jag fått min beskärda del sjukdomar för ett bra tag framöver. Veckan bjöd på en hel del härlig träning och jag är grymt glad över att (återigen) vara med i matchen!
Foto: från träningsdagboken, nästan 9 timmar träning!
- Posted using BlogPress from my iPhone

7 kommentarer:

Andrea sa...

Hej! Jag har suttit och läst igenom stora delar av din blogg och jag blir sååå inspirerad av all löpning. Jag har verkligen fått upp ögonen för löpning och skulle vilja bli bättre på att löpa, speciellt längre sträckor. Hur tränar man inför ett Marathon? Är det bara att ge sig ut på några mil liksom, klarar man det om man aldrig gjort det förut om man är relativt bra på att löpa? hehe svårt att besvara antar jag :) Men jag tycker att din blogg är grym och jag vill gärna ha tips och råd angående långdistans :)

Anonym sa...

Hej Lina. Jag har följt din blogg ett bra tag nu och jag önskar att jag oco orkade springa som du. Jag gillar att löpa men tar mig inte längre än 4a km. Nu har jag köpt ett löpband då det redan är svinkallt där jag bor. Hur ökar man konditionen som bäst, har du några tips? / Nina

Lina sa...

Andrea: Hej! :) Kul att du fastnat för löpningen och såklart att du ska springa ett marathon! :) Välj ut ett pass i veckan där du hela tiden lägger på distans så att du till slut springer i 2 timmar,det kallar jag ett långpass. Sedan, längre fram, kan du öka på den distansen lite om du vill ha lite extra självförtroende inför maran, men känn ingen stress med det, 2 timmar är ett bra långpass. Om du anmäler dig till tex Sthlm i vår/sommar så tror jag absolut att du kan vara marathonredo :) Lycka till!!! Om du undrar något mer så är det bara att höra av dig! :)

Lina sa...

Nina: Välkommen, kul att du följer bloggen! :) Först och främst så tycker jag att du ska få in en bra kontinutet med löpningen. Tänk ut hur många pass du anser att du hinner med och vill springa per vecka. Sen strävar du ditåt. För gärna träningsdagbok, tex jogg.se
Intervaller är ett bra sätt att få bättre kondis. Det kan man göra på lite olika sätt, på bana, mellan lyckstolpar, antal minutrar osv. Ta det lugnt med repetionerna i början bara:) Hör av dig om du undrar nåt mer :)
//Mvh Lina

Andrea sa...

Hej igen! Tack för ditt svar :) Jag blev så taggad nu så jag ska nog faktiskt boka marathon till nästa vår/sommar! Bor du i Sundbyberg? Jag läste runt lite till i bloggen och såg att du fikade på cafe Cino, det kändes bekant :) Vad pluggar du för någonting? Mvh/Andrea

Lina sa...

Andrea: Ja jag bor i sundbyberg? Jag bor på mariagatan 4(ganska nära tuletorget och kyrkan). Bor du också i Sumpan?!! :)
Jag pluggar till socionom, vad pluggar du till?
Vad kul att du bestämt dig för maran, det kommer du inte att ångra, det är en fantastisk upplevelse! Vilken fin blogg du har föressten:) mvh//Lina

Andrea sa...

Jaaa jag bor också här, på Tulegatan ;) Precis vid tuletorget, haha! Ibland är världen liten! Brukar du köra mycket på SATS här i Sumpan? Åh vad spännande, det var jag också inne på att läsa till. Jag läser till Jurist, såg bilden på lagboken i något inlägg här om dagen så jag blev tvungen att fråga :) Tack så mycket!! Mvh//Andrea