lördag 29 oktober 2011

Intervallad

Jag har känt mig väldigt trött hela veckan och jag kan inte riktigt förklara varför. Därför så kändes det minst sagt en aning tufft i morse när väckarklockan ringde och det vankades intervaller.
Jag tog mig ändå upp, jag ville ju absolut inte missa veckans favoritpass.
 Jag körde tusingar och trots att jag inte riktigt kände något flyt idag så var det skönt att få trycka på.
Den snabbaste tusingen gick på 03:55 vilket känns riktigt, riktigt bra en dag som denna.
 Efter detta så varvade jag ner hemåt. Det är nästan 11 km hem men efterssom jag hann räkna ut i huvudet att veckans löpning skulle landa på 70 km om jag sprang 12 km istället så blev det en liten avstickare och totalt 26km långt idag.
70 km totalt och jag checkar nu ut från löpningen för denna vecka och samlar nya krafter inför nästa.
Ikväll ska jag iväg på en middag hos vänner och i morrn så har jag beslutat mig för att ta en riktigt lång sovmorgon, det känns som att det var evigheter sen!
Hoppas ni haft en trevlig lördag så här långt! :)

2 kommentarer:

Cattis sa...

Imponerad av dina tusingar samt dina km denna vecka. Jag går omkring o är stolt och förvånad över mina 35km på en vecka + ett zumbapass.

Dina tusingar gör mig inspirerad för att köra mina, som jag oftast har så svårt att motivera mig till.

Lina sa...

Cattis: tack! Ja jag älskar intervaller numera. Jobbigt men kul att pressa sig! :) Och du...så klart att du ska vara stolt! :)