fredag 7 oktober 2011

Bra fett

Goddagens!
Efter att ha varit på ett seminarie tidigt i otan så har jag nu fått tid över till att utföra några ärenden ;). Jag har bland annat precis varit inne på hälsokosten och köpt dessa, för mig, välanvända produkter.
Jag äter kokosfett dagligen då det passar utmärkt till mina coltingpannkor som jag äter till frukost varje dag. En fördel är att fettet är väldigt värmetåligt. Det oxiderar inte så lätt pga. att omkring 90 procent av fettet är mättat. Ju mer omättat ett fett är desto mer påverkas fettet vid tillagning och tappar därmed sina nyttiga egenskaper.
Linfröolja tar jag en matsked varje dag. Inte enbart pga att jag tycks få finare hud av oljan utan också för att det är en bra källa till omega-3 och omega-6.
Använder ni några särskilda hälsoprodukter och varför använder ni just de?

4 kommentarer:

Claes sa...

Jag kör D-Vitamin och Omega-3 varje dag. Omega-3 ska helst vara animalisk då kroppen har väldigt svårt att utvinna de syror som gör nytta ur ett vegetabiliskt alternativ, tex linfröolja. Så jag rekommenderar att köper något gjort på fiskolja nästa gång :)

Me sa...

Nja bara D-vitamin när mörkret börjar smyga sig på.

Lina sa...

Claes: jasså. Tack för tipset !:)

Lina sa...

Me: ja jag kommer nog också ta lite d-vitamin när det mörknar...