fredag 21 oktober 2011

November om 2 veckor

Jag satt och bläddrade i min kalender nyss och upptäckte att det endast är 2 veckor kvar till november!!! Det var ju varmt nyss och "tichaväder" för bara ett par veckor sedan... och färgerna på träden ute... det skriker ju verkligen höst..
Jag saknar redan det varma. Jag saknar att springa i shorts. Att gå på ljumma kvällspromenader med hundarna. Att sitta på en filt i parken. osv.
Hundpromenad i slutet på september.
Jag tycker att det känns tråkigt att vi går mot kallare tider.
Jag brottas med de känslorna just nu. Jag försöker leda tankarna rätt; dvs tänka på vad som är mysigt och bra med hösten.
 När det gäller löpningen så påminner jag mig själv om hur stor betydelse grundträning/vinterträningen faktiskt har för en bra och lyckad vår och sommarträning. Samtidigt så vill jag inte se vintern som en transportsträcka, näe ush vad tråkigt, jag tycker att det är jätteviktigt att leva och njuta av nuet. Man får inte ta nuet för givet
Så tänker jag på allt jag har, människor runtomkring mig som jag bara älskar... ja, mina vänner... de finns ju där vinter som sommar. 

Jag tvingar mig även att tänka tillbaka på minnesvärda, härliga, roliga pass från förra vintern, hur vissa dagar med glittrande snö nästan kunde kännas magiska...
Så känns allt lite bättre igen...
Känner ni så här som jag ibland?
-Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

malin sa...

Ja visst gör jag det ibland. Men jag är också den som tycker bäst om att springa på hösten och vinter (ja, jag vet att det låter lite konstigt). Jag gillar att vara ute i kylan och ha lager-på-lager kläder på mig när jag är ute och springer eller traskar. Det är mysigt. Riktigt fina höst- och vinterdagar med sol, snö och färger är oslagbara. Jag försöker se det ljusa. Men riktiga regninga höstdagar är inte heller helt fel med en varm kopp te och mys inne...
Jag hoppas att du får en fin höst och vinter fylld av en massa härlig träning! /malin

Staffan sa...

Visst börjar det ta emot lite på kvällarna nu men dagtid är det fantastiskt att springa med alla färgerna. Och du, det går fortfarande jättebra att springa i shorts! Jag fryser inte lätt om benen så jag kör med shorts och på överkroppen en T-shirt och långärmad tröja med högre hals, funkar perfekt! Tänkte se om jag klarar att springa i shorts ända in i november ;)

Lina sa...

Malin: Joo, du har rätt, det är för det mesta faktiskt riktigt mysigt och härligt! :) långt ifrån alla dagar är faktiskt "moddiga" :)Hoppas du också får en jättebra höst och vinter! :)

Lina sa...

Staffan: hahaha...seriöst i november...? ;) :)

Staffan sa...

Helt seriöst, Lina, får väl fota efter en runda snart :)