söndag 12 september 2010

Världens bästa "jobb"!

Att springa som farthållare var såklart återigen fantastiskt kul! Jag mötte upp Michel vid kungsan vid halv 3- tiden. Han skulle också vara farthållare, dock inte på samma tid. Michel hade hand om 2-timmars och jag 2:15. Vi tog oss bort till farthållartältet och bytte om till våra farthållarkläder. Efterssom vi var ute i så pass god tid så sprang vi bort och köpte oss en varsin latte och letade rätt på Thomas, Miranda, Alex och Suss som skulle springa loppet. De var laddade och självklart lite smånerviga som man är inför ett lopp. Jag tycker att den värsta tidsperioden när det gäller loppen är just känslan timmen före start. Man borde kissa, man borde snart lämna in sina prylar, man borde värma upp. Man känner efter i kroppen och undrar om det verkligen känns 100 osv osv? Som farthållare så står man ju utanför detta. Just då så var det på sätt och vis skönt. Skönt att stå där med sin latte och jämförelsevis känna sig rätt så lugn, samtidigt som man får vara med på löparfesten ändå!

Alex, Miranda, jag och Michel. Matchande färger!
Väl tillbaka i farthållartältet så träffade jag Johan som jag skulle springa tillsammans med! Vi begav oss bort till starten och under loppets gång så checkade vi av våra klockor hela tiden och strävade efter att hålla ett så jämt tempo som möjligt. Vi hade verkligen ett jättetrevligt långpass och utbytte massa ideér och tankar om vårat gemensamma intresse, dvs löpning! :) Vi lyckades bra med att hålla farten också 2.14:49! :)

Jag och Johan efter loppet
Efteråt så träffade jag även kalle, Magnus och Coyntha, Mycket trevligt! :)


På kvällen så var det "after run" som gällde hemma hos Thomas! Han hade tydligen enligt de andra gjort en supergod tacopaj. Jag hade (lite pinsammt nog) glömt att säga att jag inte äter kött, men som den kock som Thomas visade sig vara så plockade han snabbt fram ett nytt alternativ, en framtida matlåda med kyckling, vilken smakade fantastiskt!

"Gänget" efter loppet! :)

Vi hade massa att prata om och vi spånade ideér inför framtida löparprojekt! Vi har ju redan Tomteloppet på G men det vankas mera äventyr, så håll utkik på bloggen under hösten!

Vid 4-tiden så drog jag mig hemmåt och idag så gick jag på yoga med Daniel, det var precis vad mina muskler behövde! Även om jag inte tävlade igår så var jag trots allt ute och rörde mig i 2 timmar och 15 minuter, ett bra långpass! TACK ALLA löparvänner för en fantastisk dag!

2 kommentarer:

Miranda sa...

Tack själv Lina! Så kul att träffa dig igen. Vi kör sumpandejt snart :) :)

Anonym sa...

Bra jobbat!! Jag tror många uppskatade ditt jobb!
Själv blev jag jätteglad att träffa dig.
Jag hoppas vi kan göra nåt under hösten. Jag hänger här på bloggen.
Ha en fin vecka!
kram