tisdag 17 augusti 2010

Häng med på löparäventyr!


"Man brukar ju säga att delad glädje är dubbel glädje tänk er då hur mycket glädje som det innebär att dela ett löparäventyr som detta med flera likasinnade, lyckan är total!!!:)"

...Så avslutades min berättelse här på bloggen efter "visingsö warriors" i mitten av Juli. Löparäventyret då jag och 8 andra löparfrälsta sprang från Jönköpings central till vackra Visingsö, då den totala sträckan blev 45 kilometer!
Under löpningens gång så hade vi trevliga fikastopp som gav extra energi för att klara av distansen på bästa sätt. Kvällen avslutades med grillning och stämningen var på topp. Det är minst sagt en helg att minnas...
och vet ni vad det bästa är? Vi planerar redan ett nytt äventyr!

Ett "tomtetåg"! dvs ett löparäventyr mitt i vintern, lördagen den 4: December.

Vi startar precis som sist vid Jönköping central och springer sedan längs Vättern med mål på Persgården ute på Visingsö.
Längs vägen kommer vi att ha fikastopp som sist för att ladda på batterierna!
Efter avverkad distans, vilken denna gång planeras bli 50 km, så firar vi vår insats tillsammans på kvällen med middag och en rolig kväll på Persgården.

Sedan övernattar vi på ön och innan hemresan på söndagen så kör vi aktiv återhämtning i form av Spinning!

Intresset har redan visat sig vara stort och drygt 10 platser med övernattning finns kvar.
Programmet är inte helt klart ännu men är du intresserad av att hänga med så hör av dig snarast.
Vill man endast hänga med på löparturen så går även det alldeles utmärkt!
Vid intresse, hör av er till mig, Miranda, Suss eller Thomas!

5 kommentarer:

LOPARJANNE sa...

Klart att det finns intressa av att hänga med på "tomtetåget"

Anonym sa...

Låter helskoj! Vad håller ni för tempo? Hur tar ni er till Jönköping? Var övernattar ni? E lite sånt jag undrar...
Löparhälsningar
Pontus

Anonym sa...

Hej! Det låter jättekul!! Det finns intresser här också.
Men orkar jag i er tempot? Är ni alla jättesnabba?
Jag skulle vilja jättegärna vara med om det finns några till som springer lite långsammare förstås!!
Kram kram.

Lina sa...

Hej! Det är boendet är på ett vandrarhem, dessvärre så är nog sovplatserna slut, jag dubbelkollar med Suss som är senast uppdaterad på den fronten!
Vårt tempo är 6-6:30 tempo.
Tanken är att vi samlas i Gränna där vi kan lämna alla bilar för de som kommer med bil och sen tar vi en buss till startplatsen.
De som kommer med tåg/buss stiger av där vi startar och då kommer det finnas en följebil där man kan lämna sin packning.

Om alla sängplatser är tagna så kan man givetvis följa med på löpningen bara om man vill och kanske springa med från jönköping till gränna, men som sagt, jag dubbelkollar! Mvh//Lina

amanda sa...

Jag är väldigt intresserad av att hänga på! Åh fy vad kul det låter!! :D
(mailadress: amandusss@hotmail.com)