måndag 20 september 2010

Jag måste erkänna, jag börjar vackla...

...gällande Växjö Marathon.
Jag har varit helt inställd på att springa loppet tills för någon vecka sedan.
Det är av flera anledningar som jag nog ändrat mig. För det första så verkar det inte som om någon som jag känner ska springa loppet och det skulle helt klart vara roligare med sällskap. För det andra så har jag bokat en utlandsresa till vintern och känner att det blir dyrt med hotell och resa till Växjö. Livet som student innefattar ständiga ekonomiska prioriteringar. Studentlivets mörka sida kan man säga. För det tredje så är jag så träningsfokuserad just nu. Ett marathonlopp kräver uppladdning, reducerad träning, återhämtning och anpassning.
Är jag villig att "offra" min träning för det? Eller ska jag tänka långsiktigt och bygga upp min kropp till 2011 års maror? Dessa tankar snurrar just nu i mitt huvud...

2 kommentarer:

Ousa sa...

Om du redan nu tvekar...så är de nog av någon bra orsak. Fundera ett tag till och kanske vänder det och du blir super taggad. Eller så känns de sådär lagom. Hoppas du gör rätt val.

LOPARJANNE sa...

Och jag som vacklar om att jag kanske ska springa Växjö... Istället för Göteborgs Marathon i år.