torsdag 16 september 2010

"Crawlat"

Ikväll så mötte jag upp Alex, Thomas och Mirre simhallen. Alex som är en grym simmare skulle lära oss att crawla! Det var inte lätt! Det var MYCKET att tänka på, mina ben ville bara röra sig som vanligt (dvs som vid vanligt bröstsim). Att andas vid rätt tillfälle var inte heller någon barnlek. Jag kände dock att jag lärde mig jättemycket! Jag lärde mig hur jag ska göra och nu så är det bara att öva! Jag måste verkligen säga att Alex var världens bästa lärare! Han försökte verkligen att hjälpa till och förklara. Tålamod hade han också! Tack!!!

Bild snodd från Alex blogg


Jag vill (av någon anledning) lära mig detta. Jag tycker ju om att simma. I sommras i Spanien så simmade jag ibland bröstsim i havet i över 1,5 timme just för att jag tycker att det är så skönt. Tänk om jag skulle kunnat crawla då, det hade ju varit ännu roligare!

Efteråt så bastade jag och Mirre med balsam i håret, det var jätteskönt och mysigt!





Tack för ikväll hörrni, vilken härlig Torsdag!!

3 kommentarer:

Miranda sa...

Tack själv Lina! Grymt :) :) Torsdag veckan efter LL så kör vi igen? :D

Lina sa...

låter kanon! :) :)

Alexander sa...

Va roligt att du tyckte det var skoj. Ska bli skoj att följa din kommande triathlonkarriär på nära håll :) Vad tror du om 3860 meter frisim (crawl) till sommaren?