måndag 6 september 2010

Godmorgon! Planerar för fullt!

Jag sitter här med min älskade morgonlatte och planerar.
Det är höst, vilket innebär höststädning/rensning hemma och planering av höstens träning. :)
I allafall de kommande veckorna, fram till Hässelbyloppet och Växjö Marathon!

Mängdmässigt när det gäller löpningen så kommer jag inte att öka nämnvärt efterssom jag kommer att köra Intervaller en del med Hässelby. Det i sig är ju en slags ökning dvs en förändring som kroppen måste få vänja sig vid! Istället så ska jag satsa på Core och idag så tänkte jag prova på Yoga! Det blir de nya inslagen i min träning och för det så krävs planerande efterssom jag måste anpassa mig till vissa tider. Är det så att jag inte kan anpassa mig så får jag köra på egen hand.
Det sägs att den egentliga muskeltillväxten sker först efter cirka sex veckor av regelbunden styrketräning och vet ni det passar ju i så fall perfekt fram till Hässelbyloppet och Växjö! :) Det är ju dags att Persa snart tycker jag, i allafall på milen :)
Har ni några nya träningsplaner inför hösten?

4 kommentarer:

Dea sa...

Morgonmysig bild!
När kan du?

Marieh sa...

Ja, mer löpning och mindre styrketräning är mina plan för hösten. Ska försöka köra 2-3 styrkepass i veckan istället för 4-5 som jag är van.
Det kommer nog bli tufft - jag gillar verkligen styrketräning.

Lina sa...

Dea: Jag kan nästa vecka, jobbar du på dagarna?

Lina sa...

Marieh:Ja jag måste försöka lägga in mer styrka istället ;)Hitta en bra balans :)