måndag 13 september 2010

Träningsmyskväll med Minna

Ikväll så hade jag och Minna planerat in en träningskväll "a´la lux" på Sats!
Minna är bara och gästspelar på Sats, vi fick några provträningslappar på tjejmilen. I vanliga fall så tränar hon på Friskis. Med andra ord när vi nu hade möjligheten att träna tillsammas
så ville vi ju få ut så mycket som möjligt av det hela så jag hade lusläst SATS träningschema! ;)

Vi började med ett cykelpuls-pass på 55 minuter, precis som sist i spinningsalen så slet jag som en galning. Jag blir sjukt motiverad av att se pulsen stiga. Idag så hade jag svårt att komma över 90 % av pulsen. Jag ville och försökte verkligen men det gick helt enkelt inte. Sen så vet jag i och för sig inte om det är korrekt maxpuls som är inknappad efterssom jag aldrig har gjort något maxpulstest. Så jag går efter den generella som räknas ut med hjälp av ålder. Efter spinningen så hade vi en halvtimmes "paus" inför nästa pass. Vi passade då på att fylla på med energi och körde dessutom lite styrka. Halvtimmen flög iväg och helt plötsligt så var det dags för en halvtimmes corepass! Precis vad jag behövde! Jag ska bli stark i bålen nu i höst!

Slutlingen, efter drygt 2 timmars träning så var det dags för dagens stora njutning, basta! Vi hade med oss hårinpackning till håret så nu så är det jätteglansigt! wihoo! :)
Jag hade även med mig en massa nya produkter från Decubal som är bra för oss som tränar! Man får ju så torr hud av allt duschande och produkterna är anpassade för aktiva människor som duschar och vistas mycket utomhus. Perfekt! Jag gillar de redan jättemycket! Vi bastade länge och jag känner mig nu helt uppmjukad i kroppen. Detta var en mini-spa-kväll helt enkelt! Jag hade tänkt att ta med mig kameran på detta kvällsäventyr men glömde den såklart ;) Här är dock ett kort in i min överfyllda träningsväska! Proppad! :)

Tack för en superkväll Minna! Vilken fantastisk start på veckan!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var verkligen skit nice att träna i måndags och längtar redan efter kommande måndags äventyr då även Jonna ska med!
Woho here we come! Affro dans!

//Minna

Lina sa...

Jag me!!! :)