onsdag 8 september 2010

Vilket jäkla pass!!

Herregud vilket pass, jag har aldrig tagit ut mig så här på ett spinningpass någonsin! Svetten sved i ögonen, benen värkte och jag kämpade allt jag kunde! Vet ni varför eller hur det kom sig? Jo, för att jag tränade pulsspinning. En ny slags träning på Sats i Sumpan. Det går till så att man får låna ett pulsband, knappa in maxpulsen på en data och sen så kan man se sin pulsnivå på en bildskärm längst fram i salen, otroligt motiverande! Precis när jag hoppat upp på cykeln gissa vem som kommer in i salen då? Alex! Självklart så slängde jag ett öga på hans puls då och då och han kämpade på riktigt bra! :)Efteråt så trodde jag att allt vad träning heter var över för idag men Alex hade tydlingen andra planer och övertalade mig att springa 2 km på bandet, för att öva på övergången, triathlet som han är! 2 kilometer, så klart man inte bangar på det! Jag undrar dock hur kroppen kommer att må i morgon , jag som planerat att köra lite intervaller då...just nu, mör i kroppen, här i soffan under filten, så känns intervaller väldigt, väldigt långt bort ;)

Inga kommentarer: