torsdag 2 september 2010

Ett nervositetsrus...

...passerade just min kropp då det gick upp för mig att jag ska ju springa Tjejmilen i helgen! Ett milslopp, jippi, eller shitt!! ;)


Tjejmilen, tredje året i rad.
Jag tycker att just tjejmilen är ett extra kul lopp, för vi slipper ju alla grabbar! ;)Haha... skojar ju såklart bara! Fast jag tycker att det är fint med alla män som står och hejjar längs banan på sina mammor, fruar, flickvänner, systrar, döttrar osv. Ibland så kan "tjejlopp" skapa irritation. Jag gillar överlag inte heller könsindelningar i samhället. Jag har själv tänkt tankar som "jag tror inte att det någonsin kommer att startas ett kill-lopp där det är okej att gå med stavar, paraplyer eller barnvagnar" och såklart att det konstaterandet skapar en del tankar om varför det är så?!

Men jag tycker att detta lopp faktiskt är så fantastiskt roligt just för att det är så, att alla är välkomna. Oj nej! inte alla det är ju ett tjej- lopp men jag menar alla tjejer som vill, från stavgångare till elit, det är häftigt! Det är ett prestigelöst lopp. Glad stämmning och bra arrangerat! Det är en riktigt löparfest!

Visst kanske det inte är det allra bästa loppet om man vill springa snabbt men det gör ingenting! Jag kommer att springa i en kvartett med min klasskompis Minna och två av hennes kompisar. Min mamma springer också tjejmilen för tredje året vilket är superkul. Det har blivit en gemensam grej och vi brukar shoppa lite när vi hämtar ut nummerlappen! :) :)




Min förhoppning är att klå mitt förra tjejmilen resultat 47:46 men allra helst så vill jag ju såklart klå mitt pers på milen dvs. 46:20.


Jag känner mig dock inte helt i form, efter att jag var förkyld för två veckor sedan så känns det som om jag inte helt kommit tillbaka på banan, men det kanske bara är psykiskt. Min förkylning kom ju och störde mig precis när jag kände mig som starkast i Spanien! Typiskt! Surt!

Dessa negativa tankar ska jag såklart förtränga tills på söndag, ladda mentalt så att säga!

...och så kanske jag plockar fram de som "reserv- bortförklaringar" om inte loppet går som planerat! hihi ;) ;)

3 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Det kommer att gå bra så de där reserv-bortförklaringarna kan Du gömma! :)
Shoppa och njut med Din mamma!
Benspark (redan nu om jag inte kikar in innan söndag..).

Lisa sa...

Lycka till!

Lina sa...

TACK!!