torsdag 23 september 2010

Bikramyoga

Jag mötte upp min fina vän Jonna på tunnelbanan. Vi begav oss in till söder, närmare bestämt till Skanstull för att för första gången prova på bikramyoga! Vi hade lite svårt att hitta eftersom det byggdes om för fullt ute på gatan. En mamma med barnvagn såg troligtvis att vi var ganska så förvirrade, så hon frågade oss om vi skulle till yogan och visade oss sedan vägen. Fler sådana hjälpsamma personer till världen tack! Väl där så betalade vi i receptionen och fick fylla i någon lapp med våra kontaktuppgifter. De erbjöd oss även ett introduktionserbjudande, 10-dagars obegränsad yoga för 350 kr. En gång kostade 190 kr så det var definitivt ett erbjudande som jag mycket väl skulle kunnat nappat på. Jag frågade om vi kunde bestämma oss direkt efter detta första pass eftersom vi inte hade en aning om vad vi egentligen riktigt gav oss in på men det kunde man tyvärr inte, så vi hoppade över det.



När vi äntligen kom in i yogasalen så fick jag nästan en liten chock över hur varmt det var! De 90 minutrarna inne i salen var svettiga, riktigt svettiga! På slutet så kände jag mig lite yr.

Jonna såg rätt så slut ut hon också. Första tanken precis efter passet var "aldrig mer" , men när vi kom ut i friska luften och fick lite perspektiv på passet så kände jag hur uppmjukad och välstretchad min kropp var! Då förstod jag varför vissa liksom som löpning verkligen fastnar för yogan! Fast löpning kommer alltid att vara nummer 1 i mitt hjärta, men jag kan tänka mig att"västerprassla" med yogan ibland, bara lite då och då ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi ska definitivt känna oss stolta efter det "lagom svettiga" passet! =) haha!/jonna