torsdag 16 september 2010

Härlig förmiddag!

Idag så har jag varit på ett mycket trevligt press-event med lunchbuffe´ för Hem & Design och Mat & Dryck genom Starpr.
Yosa, kellogs McVitie's och Lavazza var de montrarna som jag fastnade mest för.
Just Yosa och Kellogs intresserade mig lite extra just för att de presenterade olika mellanmål. När man tränar så är mellanmål jätteviktigt och det kan ibland vara svårt att veta vad man ska stoppa i sig för att ha tillräckligt med energi ute i spåret. Mellanmål hjälper även till att hålla blodsockernivån stabil.
Kellogs bjöd på en jättegod smoothie gjord på deras fiberrika flingor All-Bran, tillsammans med bär och naturell yogurt. Jag älskar ju smoothies så dessa flingor gjorde mig helt klart intresserad. Att ha i lite Kellogs och på så sätt samtidigt få ett ökat fiberintag låter som ett bra mellanmål. Ett stort plus är även att Kellogs stödjer rosa bandet. Under oktober månad så går 2 kr av varje paket Kellogs special k classic till kampanjen! Mycket bra!

Även Yosa bjöd på olika mellanmål, en drickbar smoothies och ett havremellanmål. Havre mellanmålet blev jag extra nyfiken på då havre på många sätt är nyttigt, helt klar värt att prova inför ett kommande tempopass!
Det var heller inte förvånande att även Lavazza fångade mitt intresse. Inte för att kaffe direkt är kopplat till träning utan för att jag helt enkelt är en riktig kaffeälskare. Numero uno-varje morgon! De bjöd mig så klart på ett fantastiskt gott kaffe och instruerade mig i hur man använder deras espressomaskin för hemmabruk. Om jag blev sugen?! Tänk er själva att ha en sådan här maskin i köket, vilken lycka!
McVitie's och Carr's presenterade goda nya kex! "Farligt" goda! ;) Fick med mig ett helt gäng hem, perfekt att knapra på en mysig hemmakväll!

Nu så ser jag verkligen framemot att prova produkterna och även recepten som jag fått med mig hem! Jag känner mig så inspirerad! Kanske laddar jag upp med en energifylld smoothie inför Kistaloppet på lördag! :)
Ikväll så blir det simning med löparvänner inklusive triathleter! Misstänker att jag kommer att bli instruerad i crawl...;)

Inga kommentarer: