tisdag 14 september 2010

Tempopass

Fyfasiken detta var preciiiis vad jag behövde efter denna dag!
Jag började med att värma upp 4 km i ett lugnt tempo, genomsnittstempo 6.08/km, genomsnittpuls 141slag/minut

Sen så körde jag 5 kilometer snabbdistans, total tid 22:29:24
Genomsnittpuls 168 slag/minut, maxpuls 184 slag/minut
1 km: 4:13:03
2 km:4:36:16
3 km:4:36:35
4 km:4:30:67
5 km:4:31:03
Efter detta så körde jag 2 km nedvarvning och stretch... total sträcka idag blev 11 km.
Jag insåg verkligen hur mycket löpning betyder för mig. Jag har haft en pissdag men när jag väl var ute i "spåret" så rann nästan allt av mig! :)
Natti natti!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där. Löpningen kan verkligen rädda upp en skitdag...

Anonym sa...

Du verkar vara på topp! Det bara rasslar in positiva inlägg från dig, du sprider inspiration omkring dig helt enkelt. Löpning är för övrigt perfekt som hjärnrensare. Ibland kommer jag efter ett pass inte ens ihåg vad jag var irriterad på innan...

Victoria Sandberg sa...

GO GIRL! Tempopass är underbart vid tidspress när huvudet måste rensas. Du skulle springa Växjö Marathon va? Jag har bestämt mig att springa det nu, men hur måste man ladda upp? Några tips från dig som är en inbiten långdistansare ???

Lina sa...

Julle: jaa verkligen!!! :)

Hempa: ja jag känner mig positiv till träningen nu, allt känns sååå kul!

Victoria: Jag tror att jag ska springa växjö! Fast det beror på lite med jobb och så :/ när jag sprang sthlm-maran(som var på en lördag) så åt jag extremt lite kolhydrater måndag och tisdag och sen åt jag mkt kolhydrater resten av dagarna, jag drack kolhydratladdningsdrycker också. Drack extra vatten + Resorb! På tisdagen så körde jag ett tempopass vilket jag hört är bra! :) lite tips allafall! :)