tisdag 7 september 2010

På upptäcksfärd...

Jag har varit ute och sprungit en 9 km-runda ikväll lite "här och där".
Jag är verkligen en lycklig Garminanvändare, som nykär! Förrut så sprang jag alltid samma rundor som jag visste distansen på. Nu så kan jag springa precis vart jag vill och samtidigt veta precis hur långt det är! Särskilt mycket uppskattar jag gps:en som pass likt denna ikväll, dvs lugna ensamma återhämtningspass! Pass där tempot ska vara lågt men man har inget sällskap att pladdra med. Då kan det vara tråkigt att springa samma vanliga runda i lågt tempo. Idag så blev jag dock inte alls uttråkad, jag sprang på nya vägar och på vägen hem så "fönstershoppade" jag, dvs spanade in höstens mode i olika skyltfönster, inte alls fel ;)
En lugn 9 kilometersrunda som gav följande utslag
Genomsnitttempo 6.11/km
Genomsnittpuls: 149 slag/minut

Natti, natti gott folk!

Inga kommentarer: