tisdag 28 september 2010

När väckarklockan ringde...

... så var det fortfarande mörkt ute. Jag drog mig kvar under täcket tills mobilen plötsligt plingade till av ett sms från Minna; 05:57 " Wake up! Du kanske bör ta något att äta nu."


Jag tog mig upp, tvättade ansiktet i kallt vatten för att piggna till och mixade en smoothie.
06:45 satt jag på spinningcykeln redo för ett 55 minuterspass bara med Michael Jackson låtar. Jag har alltid varit ett Michael Jacksson fan så jag vaknade till liv när musiken strömmade ut ur högtalarna. Efter 55 minuter så var vi inte riktigt klara, vi svirade snabbt om till springkläder, låste in våra saker i skåpet och iväg! Vi sprang längs vattnet bort mot pampas marina. Det var så vackert, vattnet glittrade, solen sipprade fram mellan träden och vi andades in en härlig morgonluft. Efter drygt 8 km så steg vi återigen in på sats, nöjda som få. Nu så ska jag plugga, jag känner mig pigg och positiv till skillnad från igår, det bådar gott!:)

3 kommentarer:

Ann (annsanns.blogg.se) sa...

Åh, älska MJ!! Och vilen härlig träningskompis du har som påminner dig om att äta i tid!

Miranda sa...

Shit så imponerande! Vilken morgon!!

Lina sa...

Ann: ja superhärlig! :)Lätt att prioritera bort på morgonen ;)
Miranda: ja superskön morgon!!! :)