söndag 28 oktober 2012

söndag


Strax efter Berlin marathon hade jag svårt att acceptera att det kanske inte skulle bli några fler lopp för mig i höst. Jag ville inte se tävlingssäsongen som ”över”.
Jag letade lite smådesperat efter något lämpligt lopp. Samtidigt var kroppen i återhämtningsläge och veckorna har nu pinnat på. Desto kallare det nu blir…desto mer börjar acceptera läget. Acceptera att 2012, sakta men säkert, börjar lida mot sitt slut.
Det börjar bli dags att grundträna nu. Samt fundera på hur jag vill att träningen ska bli nästa år. Vilka mål jag ska sikta mot samt vilka förutsättningar jag tänker att jag kommer att ha. Det är viktigt att sätta ribban på en nivå som både känns utmanade och realistisk. Ett mål kan också hjälpa en att behålla fokus och motivationen under det mörka vinterhalvåret. Jag börjar jag se framemot att grundträna och kommer att anmäla mig till ett par lopp redan nu. Med tanke på den löparhysteri som råder så gäller det anmäla sig i tid… Har ni några mål?

Inga kommentarer: