tisdag 9 oktober 2012

Konditionsträning = mirakelpiller

Träning gör dig lite gladare! Helt klart! Innan träningen var jag lite låg...efter träningen var jag istället "lite hög."=)
Att komma 3 minuter för sent till mötesplatsen,för löpning, med klubben var retligt.
Att då tänka "jag hinner nog i fatt" var väl, så här i efterhand, lite väl optimistiskt.
Jag drog på och hoppades att jag snart skulle skymta de längre fram... men icke! De hade för mycket försprång och jag borde ju inte pressa kroppen löparmässigt just för tillfället heller.
Med råga på allt hade inte klockan hittat satelliter än heller. Just då kändes allt bara riktigt störigt.
Jag insåg att det var bättre att byta taktik och sprang därför en annan väg för att sedan möta de, springandes mot mig istället. Det visade sig vara bättre.
Jag mötte upp de och det var såklart riktigt trevligt!
Energigivande!
Jag hade som sagt, känt mig lite låg innan träningen, men tänk vad lite sociallöpning kan generera i!?
Kände mig mycket gladare när jag knappade in portkoden hemma efter drygt 8-9 km,
Nu kommer det att bli mycket klubblöpning framöver! Det passar extra bra under denna del på året!
 Så roligt. Så härligt. Klubblöpning idag. Ridskola i morgon! Härliga kvällar!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: