torsdag 11 oktober 2012

Morgonjoggat...

Klockan 06:00 mötte jag upp Minnis. Det var ett tag sedan som vi morgonlöpte tillsammans och när jag träffade henne och vi började jogga iväg på tysta och mörka gator så insåg jag genast hur mycket det ger mig, både fysiskt och mentalt. Jag tycker att det är ett så fint sätt att starta dagen på. Löpandes, snicksnackandes på tomma gator med en vän. Ofta får jag höra " oj vad hurtigt, jag är så morgontrött, det där skulle jag aldrig orka" men då brukar jag berätta att jag också tänker "neeeej, låt mig somna om" när väckarklockan ringer. Bara tanken på att jag, inom ett par minuter, ska stå ute på gatan med en Garminklocka i högsta hugg får mig att undra vad detta egentligen var för dum ide'?! Var det verkligen min?;-)



Ofta räcker det med att jag springer några meter innan jag tänker "juste, detta är ju riktigt skönt" och då känns allt bara så självklart. Jag känner ofta då att jag verkligen gillar att springa på morgonen!! Det är något speciellt med det, helt klart!! Ha en fin dag!! - Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Jenny sa...

Perfekt start, åh jag älskar morgonjoggar!

Lina sa...

Ja det är något speciellt med det! Jag tycker att det känna som om man har fått något extra. Man sitter på bussen och ser alla andra nyvakna och tänker " jag har redan fått ut massor av dagen" :-)