torsdag 4 oktober 2012

No stress, no mess!

Äsh jag bara kände för att ta en till vilodag! Trots att jag yrade om "träning senare" i morse.
Den här veckan får bli precis som den blir träningsmässigt. Jag har inga ambitioner om varken det ena eller det andra. Jag tror att det kommer att bli någon sorts träning i helgen, för då och då känner jag faktiskt ett sug.  Jag känner dock inte något sug alls efter att pressa mig själv. "Mitt mentala" har liksom också lite träningsvärk efter loppet...Jag vill mest bara "mysa runt" i ett behagligt tempo.
Jag saknar lugna långpass allra mest. Gärna med någon kompis. Det som jag gillar med långpass och sällskap är att man verkligen hinner prata samtidigt som man hinner se en hel del på vägen och kan upptäcka nya platser.
Jag brukar ha med mig mitt sl-kortet under mina långpass. Det gör att jag kan springa till så många olika platser. Sedan jag började springa långpass så kan jag Stockholm nästan utan och innan. Jag har lärt mig hitta och förstår hur staden hänger ihop på ett sätt som jag inte riktigt hade koll på tidigare. Rätt coolt! Att springa på samma ställe varje gång skulle nog göra mig uttråkad, särskilt eftersom jag springer rätt ofta! :)

När jag springer så försöker jag ofta tänka ut nya eventuella rundor och en som inte bangar på att hänga med  är Minna. Jag vet dock inte hur många gånger som det har låtit såhär under rundorna;
"Alltså förlåt Minna jag trodde verkligen att man kunde springa här"
"Oj här var det typ träskmark, men dina löpardojjor var inte så nya vaaaa?"
 "Aha..här är det avspärrat för byggarbete... men det ser väl lugnt ut ändå eller?..vi stör väl ingen om vi bara sneddar över här lite kvickt? ..."
Minna klagar som sagt inte. Hon är positiv i dessa lägen och det är roligt tycker jag. Näe nu ska jag sova gott folk! Hoppas att ni tränar lite åt mig  också nu när jag sitter med benen uppslängda på soffbordet och latar mig....men jag lovar... jag kommer inte fastna i något soffträsk i evigheter...sakta men säkert kommer det att börja krypa i mig...


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei gratulerer med sub 20 i Berlin. Hadde vært interessant å høre hvordan du vurderer din åpningsfart med tanke på hvordan det gikk mot slutten. Med tanke på dine PB på 10 og 21,1 synes det som en altfor høy åpningsfart. Var dette planlagt?

Lina sa...

Hej! Tack! Ja, jag gick ut i ett tempo där jag kände att jag hade god kontroll men som var snabbt. Kanske var det lite för snabbt...men det vet man ju inte förrän man har provat! Jag hade planerat att gå på känsla...