torsdag 18 oktober 2012

Detoxandet i full gång!

Hej Hej!
Idag var/är det dag nr två av detoxen. 
Jag gick halvdag på praktiken och slutade därför redan vid lunch. På väg hem hade jag värdens huvudvärk och var super trött.
Bara tanken på en soja-latte där och då...
Jag undrar faktiskt varför jag har känt mig så trött de senaste veckorna.
Jag antar att det är någon kombination av "praktikfokus", höst och dålig sömn som spökar.
Just därför tänker jag att den här detoxen är så läglig. Det är ju så tråkigt att vara trött!
Jag kände att jag var tvungen att tillåta mig själv att vila hela dagen. Ofta så vill jag få ut massor av mina halva  dagar men idag kändes det viktigt att lyssna på kroppens signaler.
Jag kom hem. 
Gick och la mig vid 13:30.
Satte iphonen på ljudlös.
... och somnade med hundarna vid min sida. 
Nu snackar vi inte någon liten, smidig powernap ;-) 
Strax efter klockan 16 slog jag upp ögonen igen. 
Över 2,5 timmars sömn.
 Jag känner nu att det var precis vad jag behövde och jag tänkte "Yes" när jag insåg hur länge som jag faktiskt hade sovit.
Jag önskar att jag nu kunde lägga upp massa fräscha bilder på raw-food-mat gjord utav spännande recept. Än så länge så har min detox-mat dock inte varit särskilt spännande! ;-)
Samtidigt så tycker jag att det finns en poäng med det, dvs att markera att det inte behöver vara krångligt att äta enbart raw food.
Det går att snabbt slänga ihop jättegod detox-måltid med lite av varje
Det svåra under detox  kan vara att varje dag få i sig tillräckligt med protein. För min del så är det dock inte så svårt eftersom min detox tillåter både ägg, fisk och fågel.
Till helgen har jag dock storslagna måltidsplaner ;-) Då ska jag avancera!....typ...;-)


2 kommentarer:

Jenny Sunding sa...

Jag började i morse, med varmt vatten, ingefära, och citron. En tallrik med bitar av äpple och en halv banan plus lite blandade frön. Efter morgonträningen två ägg, den andra halvan av bananen och några cocktailtomater som såg goda ut där de låg i kylskåpet :-). Mellanmål med en raw food bar och sedan en stor sallad till lunch. I kväll tar jag en bit lax och lite quinoa. Känner mig nöjd :-).

Lina sa...

Låter som en jättebra första dag!!! :-) jag åt 3 ägg till frukost. Plus te, ingefära och citron. Två Clementiner och naturella cashewnötter till mellis. Sallad till lunch med lite laktosfri fetaost. Grapefrukt och nötter till mellis. Ägg och avokadoröra med sallad till middag. Känner mig också rätt nöjd :-)