tisdag 23 oktober 2012

Ganska ofta får jag frågan...

Hur jag på mindre än ett halvår lyckades byta plats på siffrorna nedan?
Premiärmilen Mars, 10 km: 43:40
Tjejmilen, september, 10 km 40:43
Mitt spontana svar är att jag hade roligt, att jag gillar att träna med hög puls både på spinning och på löpningen, att jag åt en mycket bra kost, att jag vilade mer men att jag tränade bättre och att jag hade riktigt grym uppbackning i det som jag gjorde gällande träningen. Det var en lärorik säsong för mig på flera sätt.
Jag får fortfarande en lyckorus-känsla  när jag tänker tillbaka på den där dagen, som ledde till att mitt milspers börjar med en fyra och en nolla (!!!). Känslan när jag sprang där ensam, och inte hade någon nära mig, på ett så stort lopp som tjejmilen var otroligt häftig. Jag glömmer den aldrig! Sub:40 känns nära och jag blir SÅ taggad när jag blickar framåt!

4 kommentarer:

Mathilda sa...

Åh så härligt! Mitt milpers ligger på 44.58. Tänkte också försöka få det till att börja med 40, men först ska jag klara under fyra timmar på maran. :=)

Claes sa...

Kul! Du grejar sub 40 nästa år :)

Hade en liknande utveckling detta år och från ett milpers på 43:25 sprang jag i år Hässelby på 39:31! Och det på mindre löpträning än innan, om än med högre intensitet.

Josefin sa...

Wow!! superbra. Själv har jag aldrig sprungit något milslopp, men blir väldigt inspirerad! Sub40 nästa känns lätt för dig.

Anonym sa...

Grymt bra!!!:) Vad sprang du milen på när du började löpträna, samt tävla:)?