lördag 27 oktober 2012

"Ska ni ut och campa tjejer?"

Nu ska jag berätta om en händelse som jag själv tycker är lite smårolig;
Jag och Minna hade varit på yoga en fredagskväll för ett par månader sedan.
Efter passet gick vi in på pressbyrån och köpte nötter, lite res-snacks på vägen hem.

Då frågade plötsligt killen i kassan lite klämkäckt "Ska ni ut och campa tjejer?"
Jag och Minna stirrade förvånat upp på varann och sedan på killen i kassan och funderade på om vi hade missat någon poäng, i något långsökt ett skämt eller så?
Vad menade han egentligen?
Vaddå campa? Vi ville bara ha lite nötter liksom? ;-)
Det var kallt ute och vi skulle definitivt inte iväg och campa denna fredagskväll.
Då nickade killen mot våra yogamattor som stack fram ur våra väskor... Då gick det upp för mig!
HAN TRODDE ATT DET VAR LIGGUNDERLAG som vi kånkade runt på mitt inne i storstan.
Det blev så himla komiskt och båda jag och Minna skrattade så att vi nästan tjöt på vägen hem. Överallt mötte vi festklädda människor som var på väg ut och själva gick vi där med våra "liggunderlag" och käkade nötter. Jag gillar att campa, det är inte så (det bor ju t.om en liten hippie inom mig).
Utan det komiska var mer kontrasten. Brudarna som en fredagskväll i storstaden köper nötter med varsitt ligg-underlag i högsta hugg. Att identifiera sig med det där och då kändes kul. Vilka var vi i andras ögon?


Idag så fick jag hur som  helst värsta flashbacken. Efter  kvällens yoga hade Minna nämligen med sig morötter till oss som hon bjöd mig på på vägen hem.  Just när jag skulle ta en stor tugga så  passerade vi två killar i 30-årsåldern som var lite småglada i hatten...Då började det kittla i maggropen igen.
Där gick vi  och knapprade på en varsin morot...en fredagskväll! Jag kände mig som värsta extrema renlevnadmänniskan! Ni kanske inte alls tycker att det är komiskt men jag... hahah... får en sån komisk känsla i kroppen! :)

Hur som helst; det var grymt skönt att yoga idag. Det var ett tag sedan sist och det känns riktigt bra att börja köra igen. Musklerna på baksida lår var så korta att det säkerligen kommer att krävas ett stort antal gånger innan jag kan stå där på yogamattan, med händerna kupade under hälarna och ha raka ben...! =)
Jag shoppade en varm och skön tjocktröja idag också.. Fin va?!
Hoppas ni alla haft en fin fredag!

2 kommentarer:

Mathilda sa...

haha underbart! Jag älskar att köra långpass på fredakskvällarna. Det är en härlig kontrast när man springer förbi människor som är på väg till fest. :)

Lina sa...

:) Jag håller med! :)