onsdag 29 februari 2012

I tyngsta laget...

Idag transportsprang jag in till stan i strålande sol. Tanken var att springa in till city (9 km) och duscha på sats där innan det bar vidare till dagens seminarium i skolan. Det var så vackert och varmt ute. Jag såg folk som satt och lapade sol på uteserveringar och jag fick verkligen vårkänslor! Det enda negativa var väl egentligen den där ryggan som jag släpade på. Den var liksom i tyngsta laget. Det var ombyteskläder, handduk, duschgrejer, smink och tre TUNGA skolböcker! Om jag får gissa vägde den väl sisådär 3-4kg? Haha riktigt svettigt i backarna längs bälstaån! Baktung är ett bra beskrivande ord...;-) men vårvädret vägde helt klart upp det hela!;-)


- Posted using BlogPress from my iPhone

9 kommentarer:

Daniel sa...

Har du någon smart lösning på att ryggan skumpar en massa när man löper?

Suzan sa...

Men du klarade det! Heja!

Nina sa...

är du i behov av nya träningskläder? :) jag lottar ut 3 presentkort från erikas fitnesshop. just nu är det få med så du har stor chans att vinna :D http://ninnisscraping.blogspot.com/2012/02/vinn-presentkort.html

Maria - träning, kost, livräddning sa...

Att springa med rygga är ju superbra! Fast jag gör det inte så ofta längre, något vi höll på med i lumpen mycket. Man får se till att den sitterbra runt midjan bara och bädda in hårda saker i mjuka saker.
Måste ju tipsa om microfiber-handduk med. (Rese-handduk, simhoppar-handduk, kalla det vad man vill.) Absorberar fukt bra (utom kanske från håret)torkar snabbt och väger typ ingenting! :)

Karin sa...

Vad springer du med för rygga+ *behöver tips inför BAMM*

Lina sa...

Daniel: Näe, min är bara en vanlig everest med band, fast den funkar rätt bra men kan tänka mig att det finns bättre på löplabbet :-)

Lina sa...

Suzan: Japp! :-)

Lina sa...

Nina: Tack för tipset, ska genast kolla!

Lina sa...

Karin: Finns nog bättre ryggor en denna;) men denna, everest, duger åt mig just nu... den är rätt stor och jag får med mig mycket... :-) Har i och för sig även en mindre, en salomon, och tycker att de har rätt bra ryggor! :-)