fredag 17 februari 2012

Kämparglöd i spåret!

Jag kan inte riktigt svara på hur jag kunde återhämta mig så här fort efter förkylningen.
Häromdagen så kände jag mig helt sänkt men idag stod jag oväntat med löparskorna åtsnarade och inväntade satelliter på gps-klockan?!
 " Hur är det möjligt?! Man frågar sig gång på gång..." *trallar på Just D* ;-) Modern man är va?! ;-)
 Jag var snabb med "eschinagardet"(eller hur det nu stavas?) denna gång, men kan det verkligen ha hjälpt så här mycket? Kan det verkligen vara "Det" som hade en sådan dundereffekt?  Aja....ingen är gladare än jag över att tydligen ha haft världens snabbaste förkylning! :)
Lycklig efter 11 km!
Hur som, jag mötte upp Minna. Minna som har haft betydligt mer otur på den senaste tiden än mig. Förutom en seg förkylning så har hon även dragits med både ryggskott och knäkänning de senaste veckorna. Men hon har kämparglöd den där tjejen så trots motgångar så är jag säker på att hon snart är tillbaka i superform! 

Det sägs att "hinder är det vi ser när vi tar ögonen från målet". Det stämmer väl delvis det citatet. jag tycker dock inte att det bör tolkas ordagrant. Jag ser nämligen ingen nackdel med "att se" hindret. Jag tror att det istället handlar om att inte bli handfallen utan att försöka hitta den väg som man tror är rätt;  krypa under, hoppa över, eller gå runt.  Det är frågan? Eller vad säger ni?

1 kommentar:

Från soffan till spåret sa...

SKönt att det inte blev någon långvarig förkylning! :D