tisdag 21 februari 2012

Äntligen upp med flåset igen!

Idag så var det exakt tre veckor sedan som jag körde kvalite´tspass.
Att det är så "länge" sedan beror bland annat på resa och förkylning.
Därför såg jag extra mycket framemot kvällen, då det vankades tröskelpass. Samtidigt så är det alltid dubbla känslor när man inte har kört just fart på länge. Man vet liksom inte riktigt vad man kan förvänta sig men samtidigt så kan man ana att man kan förvänta sig att det kommer att kännas rätt kämpigt! ;-)

Jag planerade visst dagen rätt dåligt tidsmässigt och fick det ganska snärjigt när klockan närmade sig 18:00 då jag skulle möta några löparkompisar från klubben. Så med andan i halsen och utan sateliter (=katastrof) begav jag mig till mötesplatsen.

Vi värmde upp i sisådär 7 km och körde därefter ett par stegringar. Jag tycker att det är rätt skönt att köra stegringar innan ett fartpass. Det får mig att tagga till och det känns som att det förbereder kroppen på vad som komma skall. Därefter drog vi iväg med Sofus i täten.
4,5 km i 4:30-tempo. Underlaget var helt okej idag men man fick se upp i kurvorna då det var lätt att slira. Det kändes riktigt bra att ha kört fart igen,  nu jäklar är det snart dags för lopp ju och då behöver man de här passen! Premiärmilen den 25/3 är jag riktigt sugen på. Det är ju typ bara 1 månad kvar?!  

1 kommentar:

Ingmarie sa...

man glömmer snabbt hur jobbigt det är men man kommer lika snabbt in i det igen. :-) Bra jobbat!hade velat vara med på "Fun Run" men jag har (härlig) yogautbildning hela helgen. :-)