tisdag 7 februari 2012

Strandlöpning!

I morse klockan 07:00 ringde väckarklockan. Trötta som attan hoppade vi i löparkläderna. Jag kände mig så himla trött, jag tror att det är tidsomställningen som spökar. Hotellet ligger precis vid stranden och när vi började gå neråt för att vänta på satelliterna till garminklockan så började man piggna till. Jag påmindes direkt om hur tungt det kan känns att springa i sand! :)
Efteråt så smakade givetvis frukost buffe´n toppen.
Resten av dagen har spenderats delvis vid poolen (och i poolen såklart) och delvis på upptäcktsfärd i staden Negombo. Jag njuter av värmen otroligt mycket! Så himla skönt!
Nu är det snart middagsdags här och maten har varit över förväntan hittills!

10 kommentarer:

Ultrasandra sa...

Åh, va det låter härligt med löpning på stranden!

Lisa sa...

Löpning utomhus i linne & korta tights ser ju inte så dumt ut alls... Fortsatt trevlig resa!

Band of Sisters sa...

Undrar om det är lika tungt att jogga i snön här hemma, blev lite peppad av att se det här inlägget. Eller så vart det bara en pepp och önskan om vår här i Sverige igen

elina d sa...

hej, jag har spelat fotboll i snart 5 år och jag mår jätte dåligt just nu.. jag ska sluta med det. detta tar verkligen på mig och behöver hjälp och råd! får såna konstiga råd hela tiden! jag har extrema fotbollsvader och fotbollslår och är ganska bred och har ingen gump, fastän jag har så stora lår och vader så har jag ändå mycket fett vid innrsidan av låren, dvs mellan benen och får inte bort det. och rätt så starka biceps men usla triceps. jag vill få fina slanka ben och vader och platt mage och fina armar,och gump jag är rädd o börja gymma för vill inte bli krampigare än vad jag redan är! snälla hjälp mig jag behöver råd..vad bör jag göra , vad bör jag äta? super tackasam för svar!

elina d sa...

hej, jag har spelat fotboll i snart 5 år och jag mår jätte dåligt just nu.. jag ska sluta med det. detta tar verkligen på mig och behöver hjälp och råd! får såna konstiga råd hela tiden! jag har extrema fotbollsvader och fotbollslår och är ganska bred och har ingen gump, fastän jag har så stora lår och vader så har jag ändå mycket fett vid innrsidan av låren, dvs mellan benen och får inte bort det. och rätt så starka biceps men usla triceps. jag vill få fina slanka ben och vader och platt mage och fina armar,och gump jag är rädd o börja gymma för vill inte bli krampigare än vad jag redan är! snälla hjälp mig jag behöver råd..vad bör jag göra , vad bör jag äta? super tackasam för svar!

anna sa...

Det låter superjobbigt med strandlöpning, men kul! Ha en fin resa!

Lina sa...

Sandra: ja löpning på stranden slår mycket, trots att det är tungt!:)

Lina sa...

Lisa: tack!! Ja man känner sig verkligen "fri" i shorts efter alla vinterlöparkläder!:)

Lina sa...

Band of sisters: ja jag brukar också peppa mig med att drömma om vårlöpning under kalla vinterdagar!

Lina sa...

Elina: Detta är svårt att svara på så här. Sammanfattningsvis kan jag säga att jag tycker att man ska göra det som man tycker om att göra. Det är det absolut viktigaste!!! Tycker du om att spela fotboll så tycker jag att du ska fortsätta att göra det. Jag tycker att du ska vara stolt över att du har en stark kropp. Mina vader är tex mycket större nu än vad de var innan jag började springa men det är ju för att jag har blivit starkare. Några kostråd kan jag inte ge utan tycker att om du har funderingar på den fronten ska vända sig till en dietist/kostrådgivare! /lina